20151210

Ігрові методи на різних етапах уроку інформатики

Величезна роль у розвитку і вихованні дітей належить грі – найважливішому виду дитячої діяльності. Гра є ефективним засобом формування творчого мислення особистості учня, у грі реалізується потреба впливу на світ. Вона є іскрою, що запалює вогник цікавості й допитливості. Гра сприяє розвитку пам’яті, уяви, позитивних емоцій, вольових якостей.
Етап уроку
Вид гри
Актуалізація
опорних
знань

«Вірю – не вірю»
Учням пропонується відповісти на запитання, що починаються словами «Чи вірите ви в те, що…»
«Так – ні»
Учитель (учень) загадує поняття, пов’язане з темою, що вивчається, а учні намагаються знайти відповідь, ставлячи навідні питання, відповідати на які слід лише «так» або «ні».
«Інформаційний крос»
Учитель зачитує незавершені вислови та пропонує учням доповнити їх необхідними відомостями.
«Інформаційна мозаїка»
Група учнів отримує картки, на яких запропоновано набір слів, з яких потрібно скласти задані поняття, як мозаїчну картинку.
«Чомучка»
Групи учнів обмінюються підготовленими вдома запитаннями, які починаються зі слова «чому».
«Інформаційна естафета»
Проводиться між рядами. Учитель роздає учням перших парт дидактичні картки із запитаннями, вони відповідають і передають далі, як естафетну паличку. Наступні учні доповнюють відповідь або виправляють помилки.
«Лови помилку!»
Група учнів отримує картки, де допущено помилку в назвах інформаційної номенклатури, ознаках, властивостях, виправляє її та пояснює відповідь.
«Мандрівник»
Групи складають маршрут, за пунктами якого можна дати розповідь про певний інформаційний об’єкт.
«Корова»
Представник від групи учнів показує без слів задумане інформаційне поняття, а інші відгадують.
«А-ну, вгадай»
Один учень стоїть спиною до дошки, на якій з’являються малюнки. Учні описують зображення не називаючи його. Учень відгадує за описом.
Мотивація навчальної діяльності
«Диво дивне»
Учитель наводить дивні факти або майже неправдоподібну історію про інформаційний об’єкт, що вивчається, а діти повинні відгадати, що є неправдоподібним і пояснити.
«Відстрочена відгадка»
Учитель формулює (пише на дошці) загадку, відповідь на яку можна дізнатися, лише працюючи над новим матеріалом. Під час пояснення нового матеріалу діти знаходять розгадку.
«Фантастична добавка»
Учитель моделює фантастичну ситуацію, яка допоможе виконати реальні навчальні завдання.
Вивчення нового матеріалу
«Конкурс запитань»
Вивчаючи матеріал самостійно, учні готують по кілька запитань, творчого проблемного характеру. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.
«Учитель-учень»
Працюючи в парах, учні вивчають різний навчальний матеріал, потім один стає «вчителем» та пояснює іншому прочитане, після чого вони міняються ролями.
«Театр»
Учитель пропонує розіграти конкретну ситуацію в ролях. Для цього учням потрібно підготуватися, тобто вивчити відповідний матеріал.
«Поет»
Складання віршів у стилі «синквей» на запропоновану тему.
«Мандрівка»
На цьому етапі групи «мандрують» уже знайомими маршрутами, використовуючи матеріал різних джерел інформаційних знань.
Закріплення, повторення, контроль отриманих знань.
«Чомучка»
На цьому етапі запитання «Чому?» може запропонувати вчитель або вони складаються під час попереднього етапу роботи.
«Так – ні»
«Бараняча голова»
Після вивчення теми учням пропонується: першому – назвати одне нове слово (поняття, термін) із тих, що були засвоєнні; другий повинен повторити слово, промовлене попереднім учасником, і додати своє. Порядок слів при цьому змінювати не можна. Якщо учень зробив помилку, наступний замість слова промовляє – «бараняча голова». Якщо тема складна, ланцюжок слів може дійти до двадцяти та більше. Сприяє розвитку пам’яті.
«Інформаційна розминка»
«Лови помилку!»
«Інформаційний крос»
«Спільна справа»
Група учнів об’єднується у трійки. Вводяться обмеження: перший учень нічого не бачить, другий – не чує, а третій – не говорить. Необхідно домовитись про здійснення спільної справи, наприклад про малювання ялинки. Завдання: обговорити, як здійснюється обмін інформацією у разі неможливості використання єдиного способу передачі.
Домашнє завдання
«Барон Мюнхаузен»
Мета – спростувати брехню барона Мюнхаузена, пов’язану з темою уроку, яку запропоновано учням придумати вдома. Завдання полягає у визначенні, чи може таке статися, та обґрунтуванні причин.

Немає коментарів:

Дописати коментар