Деталі
«Я думаю, що в майбутньому все, а не тільки програмісти будуть пов'язані з елементами програмування», - вважає Марк Цукерберг. Оскільки в цьому майбутньому доведеться жити нашим дітям, пора підготувати їх до труднощів, тобто навчити програмувати.
Навіщо вчити дитину програмуванню? Тим більше якщо у вас росте майбутня балерина або футболіст? Відповідь проста: для того, щоб навчити логічно мислити і планувати свої дії. Батьки хваляться, що сучасні діти майже з пелюшок вміють включати планшети і комп'ютери. Інтерес до техніки і тягу до розваг можна поєднати з навчанням і розвитком, запропонувавши дитині ігри, які навчать складати алгоритми і навіть писати код.
Kodable рекомендують для вивчення інформатики в початковій школі: вчителі та батьки можуть контролювати процес навчання, встановлювати рівні складності і стежити за успіхами. Відмінний початок для найменших.
На сайті Code.org, створеному некомерційною організацією, міжнародним рухом «Година програмування», зібрано кілька освітніх курсів для дітей і дорослих. Вік, з якого можна починати, - чотири роки. Однією гри, яка навчить всьому і відразу, там немає, зате є покрокове ігрове навчання з персонажами різних мультфільмів. Переходячи від рівня до рівня, можна вчитися і створювати свої короткі програми.
У грі, доступної на смартфоні або планшеті, маленький робот, підкоряючись командам, повинен запалити в потрібних місцях лампочки. Головне завдання, яке при цьому буде стояти перед дитиною, - спроектувати шлях іграшки за допомогою простих команд. Завдання батьків - пояснити малюкам, що означають картинки.
Не факт, що дитина, що грає в Lightbot, виросте геніальним розробником, але зате точно навчиться планувати дії і складати найпростіші алгоритми. Цю програму теж можна рекомендувати як одну із стартових навіть для дошкільнят 4-6 років. Розробники пропонують і більш складну версію, яка підійде для дітей старше дев'яти років.
«ПіктоМір», розроблений НИИС РАН за замовленням Російської академії наук, - російська відповідь зарубіжним аналогам. У НИИС РАН вже розробили систему «Кумир», в якій з програмуванням знайомляться старші школярі, але ігрового елемента в ній немає. «ПіктоМір», розрахований на дошкільнят, вийшов захоплюючим і дуже доступним.
Вже багато було написано про гру CodeMonkey, яка просто зобов'язана зайняти гідне місце в списку ігрових навчалок для дітей.
Онлайн-гра, в якій крок за кроком діти вчаться керувати забавною мавпочкою, побудована дуже просто і наочно. Кожен новий рівень розповідає про можливості програмування, а щоб виконати таке завдання, доведеться застосувати знання з попереднього уроку. Щоб дійти до банана, потрібно кілька хвилин, тому заняття зручно планувати так, щоб дитина залишався захоплений і не встигав втомитися.
Великий плюс CodeMonkey в тому, що ця гра дає уявлення про синтаксис як такому, тому що команди потрібно вибирати за допомогою піктограм, а послідовність дій записується рядками майже справжнього коду.
Включати Scratch в цей список не зовсім чесно, тому що це не гра, а спеціально розроблена середовище для навчання дітей програмуванню, а не включати не можна, тому що це відмінний освітній інструмент. Авторство цій програмі належить Массачусетському технологічному університету, а в співтоваристві більша частина інформації переведена на російську мову, тому що Дряпанка доступна для дуже широкої аудиторії.
Можливості у Дряпанки дійсно вражаючі, хоча в ньому немає завдань і рівнів, зате є море фантазії і засобів для її застосування. Оскільки мета в кожному проекті дитина повинна встановити самостійно, то і універсальних рішень немає, зате є простір для творчості, якого не вистачає в іграх, навчальних алгоритмізації. Дряпанка відмінно підійде для дітей від восьми років, яким вже набридло ганяти роботів і мавпочок за звичними маршрутами.
Не можна забувати про класику, навіть неабияк запилену. Навчальні ігри CeeBot з'явилися в 2003 році як спеціальна розробка для освітніх установ. Спочатку розробники створили Colobot - гру про колонізацію нової планети, головна фішка якої була в тому, що для управління персонажами потрібно було писати свої програми.
CeeBot - ігровий навчальний курс з декількох завдань з докладними інструкціями. Історія про програмованих роботів на новій планеті, що знищують місцеву фауну, звичайно, для малюків не підійде, але для підлітків, які вже встигли захопитися інформатикою та уявляють собі, що таке алгоритм, стане непоганим посібником. Виглядає CeeBot на тлі сучасних ігор блідо, але де ще дитина буде управляти персонажами, створюючи власні програми, максимально наближені до синтаксису С ++?
CodeCombat - це вже серйозно, тому що в цій грі вчать справжній код і з переможця вийде готовий програміст. Ви обираєте мову програмування, на якій доведеться писати команди для свого персонажа (гра пропонує Python, JavaScript, Lua або декілька експериментальних начебто CoffeScript), і відправляєтеся в подорож за кристалами.
Садити за гру можна хлопчиків і дівчат від восьми років. Навчання та підказки російською мовою, за $ 9,99 можна кожен місяць отримувати нові рівні для проходження (перші 70 безкоштовні). Гра може використовуватися в школах, є окремі бонуси для вчителів.
Автор: Teacher
«Я думаю, що в майбутньому все, а не тільки програмісти будуть пов'язані з елементами програмування», - вважає Марк Цукерберг. Оскільки в цьому майбутньому доведеться жити нашим дітям, пора підготувати їх до труднощів, тобто навчити програмувати.
Навіщо вчити дитину програмуванню? Тим більше якщо у вас росте майбутня балерина або футболіст? Відповідь проста: для того, щоб навчити логічно мислити і планувати свої дії. Батьки хваляться, що сучасні діти майже з пелюшок вміють включати планшети і комп'ютери. Інтерес до техніки і тягу до розваг можна поєднати з навчанням і розвитком, запропонувавши дитині ігри, які навчать складати алгоритми і навіть писати код.
Kodable
Як думаєте, з якого віку потрібно починати навчання програмуванню? Розробники Kodable стверджують, що їхня гра доступна дворічним дітям. Вчитися коду можна раніше, ніж вчити букви. Ганяти по лабіринтах веселі пики дійсно можуть навіть малюки, а заодно освоювати складання програм, вказуючи послідовність дій. Підказки та рекомендації виконані за допомогою графіки, так що читати дитині нічого не доведеться.Kodable рекомендують для вивчення інформатики в початковій школі: вчителі та батьки можуть контролювати процес навчання, встановлювати рівні складності і стежити за успіхами. Відмінний початок для найменших.
САЙТ: KODABLE
Code.org
На сайті Code.org, створеному некомерційною організацією, міжнародним рухом «Година програмування», зібрано кілька освітніх курсів для дітей і дорослих. Вік, з якого можна починати, - чотири роки. Однією гри, яка навчить всьому і відразу, там немає, зате є покрокове ігрове навчання з персонажами різних мультфільмів. Переходячи від рівня до рівня, можна вчитися і створювати свої короткі програми.
Lightbot
У грі, доступної на смартфоні або планшеті, маленький робот, підкоряючись командам, повинен запалити в потрібних місцях лампочки. Головне завдання, яке при цьому буде стояти перед дитиною, - спроектувати шлях іграшки за допомогою простих команд. Завдання батьків - пояснити малюкам, що означають картинки.
Не факт, що дитина, що грає в Lightbot, виросте геніальним розробником, але зате точно навчиться планувати дії і складати найпростіші алгоритми. Цю програму теж можна рекомендувати як одну із стартових навіть для дошкільнят 4-6 років. Розробники пропонують і більш складну версію, яка підійде для дітей старше дев'яти років.
Батьки, до речі, теж із задоволенням можуть витратити час на складання маршрутів. Робот досить кумедний, щоб сподобатися дітям, і досить серйозний, щоб не набридати дорослим.
САЙТ: LIGHTBOT
ПіктоМір
«ПіктоМір», розроблений НИИС РАН за замовленням Російської академії наук, - російська відповідь зарубіжним аналогам. У НИИС РАН вже розробили систему «Кумир», в якій з програмуванням знайомляться старші школярі, але ігрового елемента в ній немає. «ПіктоМір», розрахований на дошкільнят, вийшов захоплюючим і дуже доступним.
Робот розфарбовує поля, а дитина вчиться складати алгоритми. Всі підказки виконані за допомогою графіки, тому «ПіктоМір» можна спокійно давати дітям, які не вміють читати, починаючи з п'яти років: помітно, що вчені постаралися зробити дії зрозумілими навіть для малюків. Якщо батьки не знають англійської мови і нічого самі не розуміють в програмах, але дуже хочуть розвивати логічне мислення у дітей, «ПіктоМір» буде справжнім порятунком. Мобільні версії доступні для IOS, Android і Windows Phone, але викачувати останні два доведеться з сайту розробника.
САЙТ:ПИКТОМИР
Robozzle
Виконати завдання і скласти алгоритм руху стрілки по пазлу - такий сенс у гри, в яку можуть зіграти вже молодші школярі. Правда, звичайна стрілка навряд чи захопить семирічок надовго, тим більше якщо це буде перша з подібних ігор. Зате може серйозно зацікавити школярів з десяти років, вже знайомих з алгоритмізацією, тому що найцікавіші головоломки, звичайно, зустрічаються на більш складних рівнях. Robozzle надає майже необмежені можливості по створенню і пошуку нових завдань, тому найбільше підходить не для вивчення азів, а для постійного повторення і практики.
САЙТ: ROBOZZLE
Cargo-Bot
Ще одна проста для освоєння гра, на початкових рівнях в якій комфортно будуть себе почувати дошкільнята. Оскільки тексту в ній мало, дітям достатньо розрізняти окремі букви, щоб виконати перші завдання і перекласти ящики за менше число ходів з місця на місце. Над складними комбінаціями навіть дорослі зможуть задуматися надовго. Серед інших навчальних і розважальних додатків Cargo-Bot виділяється дуже приємною картинкою. До речі, Cargo-Bot був повністю запрограмований на Ipad.
САЙТ:Cargo-Bot
CodeMonkey
Онлайн-гра, в якій крок за кроком діти вчаться керувати забавною мавпочкою, побудована дуже просто і наочно. Кожен новий рівень розповідає про можливості програмування, а щоб виконати таке завдання, доведеться застосувати знання з попереднього уроку. Щоб дійти до банана, потрібно кілька хвилин, тому заняття зручно планувати так, щоб дитина залишався захоплений і не встигав втомитися.
Великий плюс CodeMonkey в тому, що ця гра дає уявлення про синтаксис як такому, тому що команди потрібно вибирати за допомогою піктограм, а послідовність дій записується рядками майже справжнього коду.
САЙТ: CODEMONKEY
Scratch
Включати Scratch в цей список не зовсім чесно, тому що це не гра, а спеціально розроблена середовище для навчання дітей програмуванню, а не включати не можна, тому що це відмінний освітній інструмент. Авторство цій програмі належить Массачусетському технологічному університету, а в співтоваристві більша частина інформації переведена на російську мову, тому що Дряпанка доступна для дуже широкої аудиторії.
Можливості у Дряпанки дійсно вражаючі, хоча в ньому немає завдань і рівнів, зате є море фантазії і засобів для її застосування. Оскільки мета в кожному проекті дитина повинна встановити самостійно, то і універсальних рішень немає, зате є простір для творчості, якого не вистачає в іграх, навчальних алгоритмізації. Дряпанка відмінно підійде для дітей від восьми років, яким вже набридло ганяти роботів і мавпочок за звичними маршрутами.
САЙТ:SCRATCH
СeeBot
Не можна забувати про класику, навіть неабияк запилену. Навчальні ігри CeeBot з'явилися в 2003 році як спеціальна розробка для освітніх установ. Спочатку розробники створили Colobot - гру про колонізацію нової планети, головна фішка якої була в тому, що для управління персонажами потрібно було писати свої програми.
CeeBot - ігровий навчальний курс з декількох завдань з докладними інструкціями. Історія про програмованих роботів на новій планеті, що знищують місцеву фауну, звичайно, для малюків не підійде, але для підлітків, які вже встигли захопитися інформатикою та уявляють собі, що таке алгоритм, стане непоганим посібником. Виглядає CeeBot на тлі сучасних ігор блідо, але де ще дитина буде управляти персонажами, створюючи власні програми, максимально наближені до синтаксису С ++?
САЙТ:СEEBOT
CodeCombat
CodeCombat - це вже серйозно, тому що в цій грі вчать справжній код і з переможця вийде готовий програміст. Ви обираєте мову програмування, на якій доведеться писати команди для свого персонажа (гра пропонує Python, JavaScript, Lua або декілька експериментальних начебто CoffeScript), і відправляєтеся в подорож за кристалами.
Садити за гру можна хлопчиків і дівчат від восьми років. Навчання та підказки російською мовою, за $ 9,99 можна кожен місяць отримувати нові рівні для проходження (перші 70 безкоштовні). Гра може використовуватися в школах, є окремі бонуси для вчителів.
У грі перед стартом кожного рівня дитина буде читати забавні і мотивують цитати про програмування, що нагадують, що «цей код сам себе не вивчить». CodeCombat захоплює сильніше, ніж звичайні «бродилки» і «стрілялки», одна з кращих комбінацій відпочинку та навчання.
САЙТ: СODECOMBAT
Немає коментарів:
Дописати коментар